Veelgestelde vragen: tickets
Hoeveel kost een ticket?
Je kan de prijzen van online tickets en onze kassatarieven hier terugvinden. We raden je aan om je tickets op voorhand online te kopen om een zo vlot mogelijke toegang tot het park te verzekeren. Met online gekochte tickets kan je meteen naar de ticketcontrole en hoef je niet meer langs de kassa te gaan.
Hoeveel kost een ticket voor kinderen?
Voor kinderen van 85cm tot en met 99cm gelden voordelige tarieven. Kinderen kleiner dan 85cm genieten van gratis toegang en hebben geen ticket nodig. Je kan de prijzen van online tickets en onze kassatarieven hier terugvinden. We raden je aan om je tickets op voorhand online te kopen om een zo vlot mogelijke toegang tot het park te verzekeren. Met online gekochte tickets kan je meteen naar de ticketcontrole en hoef je niet meer langs de kassa te gaan.
Hoeveel kost een ticket voor senioren?
Voor personen vanaf 70 jaar gelden voordelige tarieven. Je kan de prijzen van online tickets en onze kassatarieven hier terugvinden. We raden je aan om je tickets op voorhand online te kopen om een zo vlot mogelijke toegang tot het park te verzekeren. Met online gekochte tickets kan je meteen naar de ticketcontrole en hoef je niet meer langs de kassa te gaan.
Waar kan ik tickets kopen?
We raden je aan om je tickets op voorhand online te kopen om een zo vlot mogelijke toegang tot het park te verzekeren. Met online gekochte tickets kan je meteen naar de ticketcontrole en hoef je niet meer langs de kassa te gaan.
Tickets zijn ook verkrijgbaar bij de kassa’s aan de ingang van het park.
Kan ik aan de kassa een voordelig ticket op datum kopen?
De voordelige tickets op datum zijn exclusief online verkrijgbaar. Deze tickets zijn niet verkrijgbaar aan de kassa.
Moet ik mijn bezoek reserveren?
Het is niet nodig om jouw bezoek te reserveren. Je kan jouw tickets gebruiken op een openingsdag naar keuze binnen de geldigheidsperiode van jouw ticket, zonder reservatie. Online aangekochte tickets op datum zijn enkel geldig op de datum die op het ticket vermeld staat.
Tot wanneer is mijn ticket geldig?
Op alle tickets staat de uiterste geldigheidsdatum duidelijk vermeld. Indien het toch niet duidelijk zou zijn tot wanneer je ticket geldig is, kan je een e-mail met duidelijke foto/scan van je tickets doorsturen naar info@plopsa.be. Dan controleren wij graag de geldigheidsduur van je tickets.
Tickets op datum zijn enkel geldig op de datum die op het ticket vermeld staat.
Kan ik de datum van mijn ticket op datum wijzigen?
Je kan jouw ticket(s) op datum via deze link verplaatsen naar een andere datum. Als je jouw ticket(s) verplaatst naar een datum met een hogere ticketprijs, betaal je hierbij het verschil bij. Verplaats je jouw ticket(s) naar een datum met een lagere ticketprijs, wordt het verschil niet terugbetaald.
Mijn tickets zijn vervallen. Kunnen ze verlengd worden?
Vervallen tickets kunnen in principe niet verlengd worden. Als je toch denkt in aanmerking te komen voor een verlenging van de geldigheid van jouw tickets, kan je contact opnemen met onze klantenservice via dit formulier. Vermeld hierbij zeker de barcodes van jouw tickets.
Ik heb online tickets gekocht. Kan ik ze vanop mijn smartphone tonen?
Online tickets hoeven niet geprint te worden. Tickets kunnen ook vanaf je smartphone gescand worden. We vragen je om de barcode of QR-code van het ticket zo groot mogelijk te maken en de helderheid van je smartphone op 100% te zetten.
Ik heb online tickets gekocht, maar heb geen e-mail met de tickets ontvangen. Wat nu?
Controleer zeker ook even je map met ongewenste e-mails of spam. Mogelijk is de e-mail met de tickets daarin beland. Heb je de tickets daar toch niet gevonden? Dan kan je contact opnemen met onze klantenservice via dit formulier. Vermeld hierbij zeker jouw naam, e-mailadres en het nummer van jouw bestelling, indien je hierover beschikt. Onze medewerkers doen vervolgens het nodige om jouw tickets alsnog te bezorgen.
Ik heb online tickets gekocht, maar heb een verkeerd e-mailadres ingegeven. Wat nu?
Je kan in dit geval contact opnemen met onze klantenservice via dit formulier. Vermeld hierbij zeker jouw naam, e-mailadres en het nummer van jouw bestelling, indien je hierover beschikt. Onze medewerkers doen vervolgens het nodige om jouw tickets alsnog te bezorgen.
Is er een avondticket beschikbaar?
Wie het park enkel op het einde van de dag wenst te bezoeken, kan vanaf 3 uur vóór de sluiting van het park een voordelig avondticket aankopen in het onthaal. Bij laatavondopeningen is dit vanaf 17 uur. Een avondticket is niet online verkrijgbaar.
Mijn kind is jarig. Kan ik een gratis ticket krijgen voor mijn kind?
Kinderen tot en met 11 jaar genieten van 3 dagen vòòr tot 3 dagen nà hun verjaardag (controleer de openingstijden) van gratis toegang tot Plopsa Station Antwerp op vertoon van een officieel identiteitsbewijs of geboorteakte bij aankoop van minstens 1 ander betalend regulier ticket ≥ 1m zonder korting aan de kassa van Plopsa Station Antwerp. Je kan jouw gratis verjaardagsticket verkrijgen aan het onthaal bij de ingang van het park.
Ik heb een abonnement bij een ander pret- of dierenpark. Krijg ik korting op mijn ticket?
Om te weten te komen of je met jouw abonnement korting kan krijgen op een Plopsa-ticket, raadpleeg je best eerst de website van het pret- of dierenpark waar je een abonnement hebt. Daar kan je een kortingscode terugvinden waarmee je via deze link een ticket met korting kan bestellen. De korting wordt berekend op de prijs van een standaardticket voor een volwassene, niet op de prijs van tickets op datum. De korting is enkel geldig voor de abonnee zelf, eventuele vergezellende personen kunnen geen gebruik maken van dit aanbod.
Wij zijn een gastgezin, kunnen wij tickets met korting kopen?
Kinderen die bij gastgezinnen verblijven (Euro-Children, Tsjernobylkinderen, Roemeense (wees)kinderen, …), kunnen het park bezoeken aan een verminderd tarief. Zij ontvangen €5 korting op de kassaprijs ≥1m in Plopsa Station Antwerp, op voorwaarde dat ze een legitimatiebewijs/badge van hun organisatie bij zich hebben.
Kan ik mijn ticket ook voor een ander Plopsa-park gebruiken?
Tickets kunnen enkel gebruikt worden in het vermelde park waarvoor de tickets zijn aangekocht. Het is niet mogelijk om deze gebruiken in een ander Plopsa-park, eveneens niet mits opleg.
Kan ik mijn ticket gebruiken op dagen waarop de parken uitverkocht of afgehuurd zijn?
Op ‘uitverkochte’ of ‘afgehuurde’ dagen zijn voorverkooptickets niet geldig. Je krijgt op zo’n dag enkel toegang tot het park indien u beschikt over tickets via de externe partij die het park voor die dag exclusief afgehuurd heeft.
Uitverkochte dagen zijn de dagen waarop grootschalige bedrijfsevenementen in het park georganiseerd worden. Het park is dan exclusief afgehuurd door een externe partij. Op zo'n dagen is er geen enkele kassa open.
Zijn de shows, evenementen en ontmoetingen inbegrepen in mijn ticket of abonnement?
De toegang tot shows, evenementen en ontmoetingen is inbegrepen in een toegangsticket of abonnement voor Plopsa Station Antwerp, tenzij anders vermeld.
Is er een voordelig tarief voor zwangere vrouwen?
(Hoog) zwangere vrouwen genieten vanaf de 8ste maand van hun zwangerschap in Plopsa Station Antwerp een voordeeltarief van 20,50 euro bij hun bezoek. Dit ticket kan enkel verkregen worden aan de kassa en op vertoon van een medisch getuigschrift waarop de vermoedelijke bevallingsdatum vermeld staat. Bij de ingang van de attracties wordt aangegeven of die attractie toegankelijk is voor zwangere vrouwen.